Sagan om Louise och kaffedrickandet

Jag har alltid lovat mig själv att jag aldrig ska bli en kaffedrickare. När jag var liten bestämde jag att jag bara skulle dricka saft, även fasst det var hur ovuxet som helst.
Men nu när jag är så extremt trött när jag kommer hem varje dag så har jag börjat dricka kaffe. Jag känner mig som en dålig människa som inte håller mig till saft. Men åh vad behagligt pigg man blir! Man är inte trött, men inte hyper aktiv heller, bara lugn och fokuserad. Om man tar 2/3 delar kaffe och resten mjölk + 3 sockerbitar så går det faktiskt att dricka. Och man känner sig lite små vuxen. Som en såndär fin tant som dricker kaffe i små söta koppar.

Detta är nuvarande jag:




Och detta är antagligen jag om ca 40 år:



Med en espresso och allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0