Konstfack

Igår besökte våran klass Konstfack i Stockholm (bland annat). Efteråt sa många att de tyckte att det var tråkigt eller att utställningen inte var fin. Men jag älskade det! Det var jätte fina saker, fina människor (eller de såg fina ut iallafall) och fint område. Jag kände att jag ville bo där och aldrig åka hem, really. Det var så fint och så smarta och kreativa konstnärer. Och Stockholm är så himla fint; tittar man bakom ett hörn hittar man ännu något fint i den staden. Stockholmskänslan är alltid där, vart man än går. Stockholmskänslan är svår att beskriva, men den känns fin helt enkelt. Jag känner att jag hör hemma där men jag skulle inte villja flytta dit för då skulle jag förlora den där känslan. Och jag skulle inte villja söka till konstfack, för jag skulle aldrig komma in. Jag skulle bara få ett bekräftande på att jag inte har någon talang.
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0