25 Maj



Idag hade jag sovmorgon, men jag råkade gå upp för tidigt och sen kunde jag inte sova om så jag tänkte att om jag börjar göra mig i ordning så kan jag ju åka till skolan lite tidigare och fortsätta med mitt självporträtt. Det dåliga med att gå upp för tidigt är att man får så pass lång tid på sig att man tänker "Hmm... Jag hinner nog göra det där också innan jag går" och tillslut stressar man till bussen för man inser att men inte hade fullt så lång tid på sig som man först trodde. En annan jobbig sak är det där med utseende: Jag har en tendens till att stå för länge framför spegeln och tillslut blir det såhär:
1. Tar på de kläder jag hade tänkt ha och tittar noga i spegeln.
2. Tänker efter om jag verkligen ska ha på mig dethär och bestämmer att det funkar nog.
3. Tittar noga på mitt hår och tänker "Ska jag verkligen ha denhär frissyren..?"
4. Sätter upp håret och tänker "Nej nu ser jag ju jätte dum ut"
5. Släpper ut håret och tänker " Men herregud, hur ska jag göra!? Dethär ser ju OCKSÅ dumt ut!"
6. Provar massor med olika frissyrer men hittar alltid något som är fel och tänker "Nej om jag går såhär till skolan kommer jag bara tänka 'Nej ush så hemsk jag ser ut idag' och det vill jag ju inte"
7. Tillslut kommer jag på att det är kläderna som är fel. Tittar på klockan och ser att jag har 10 minuter på mig innan jag måste gå.
8. Byter till en klädsel som jag är säker på att jag ser bra ut i och när jag väl har tagit på mig den känns det lite bättre och försöker intala mig själv att jag ser bra ut.
9. Stressar till bussen och tänker bara "Kan inte jag få gå hem och göra om dethär??"


Kommentarer
Postat av: Sonjaa

Hahah, så känner jag oxå! :O xD Jobbigt :/ Typiskt I-landsproblem xD

2010-05-25 @ 20:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0