Luften smakar som en jordgubbspaj en solig dag i maj

Jag stickade i solen med Sonja. Men Sonja virkade. Vi drack saft och åt kakor och satt på en prickig filt i trädgårdsföreningen och pratade om allt mellan himmel och jord. Det var super trevligt!
Jag vet vet vet att det är fel fel fel att sticika en halsduksommaren..MEN! Tänk sen när jag kommer att använda den en mörk dag. Då kan jag tänka på att jag har stickat in massvis med sommarvärme i den! Hur nice är inte det? Och dessutom kan jag lika gärna sticka de dagar då jag inte har något bättre för mig. Och om det blir fär varmt för att sticka kan jag läsa en av de tre böcker som jag fick i födelsedagspresent [jag fick de tre första böckerna av "Damernas Detektivbyrå" som jag brukade se på tv].

Jag fick en present av Sonja! Det hade jag inte förväntat mig, haha. Men jag blev såklart jätte glad! Jag fick ett litet djur som hon hade virkat. Dessa djur har nåt lustigt namn som jag alltid glömmer bort.. de heter typ ami...nånting.. Jaja!
Såhär ser den ut!

Bilden är tagen av Sonja från hennes DeviantArt!

Den är nog det sötaste jag äger. Jag blev super glad för den! Tack så jätte mycket Sonja!


Nu står den i fin-hyllan såklart. Bland pärlor och spetshandskar. Där trivs den nog!


Kommentarer
Postat av: Sonja :P

Hahah, varsågod! :D Den passade ju jättebra på din hylla, speciellt med pärlorna där i bakgrunden ;D

Amigurumi heter dom ;D

2010-06-20 @ 21:43:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0