Lingerie

Har ni tänkt på detta faktum: Vi vet alla att det alltid blir lika stora debatter varje gång det är någon lättklädd kvinna i reklam eller på tv. Men när det är en man då? Varför blir det inga debatter om det skulle vara en man i bara kalsonger?
Varje gång H&M gör en TV reklam för underkläder så kommer nån sur och klagande människa och säger "H&M borde skämmas!"
Jag frågar mig då detta: Vaför ska det vara en sådan skam för kvinnor att visa upp sig? För alla de som är emot H&M:s underklädesreklamer måste ju ändå tycka det när dom påstår att det är så hemskt att se och så skamligt. Hade det varit en man som rullade i en säng och promenarade omkring i sovrumet hade folk antagligen inte brytt sig eller kanske uppskattat den p.g.a. att de tyckte han var snygg.
Jag blev så himla arg när Sonia Rykiel gjorde reklam för sin H&M underklädeskollektion och på nästan varje reklamskylt hade någon sprejat med svart sprej så att man inte såg underkläderna, bara huvudena. 
En annan fråga man kan ställa sig är: Hur ska man annars göra reklam för underkläder? Kanske skulle man förbjuda den sortens reklam så att folket inte skulle behöva de "hemska" kvinnokropparna? Men som ejentligen är SÅ mycket finare än manskroppar... enligt min mening..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0